pendik escort bayan
ozmenpc.comtr
ak
Abdülkadir ERKAHRAMAN
Köşe Yazarı
Abdülkadir ERKAHRAMAN
 

Gerçek Hürriyet

   Seyyid Abdülhakim el-Hüseynî hazretleri [kuddise sırruhû], “Efendim bize öyle bir vasiyette bulunun ki dünya ve ahirette kurtuluşumuza vesile olsun” dendiğinde şöyle cevap veriyor: “Kurtuluş için hürriyet ve iffete dikkat ediniz.” “Efendim, hürriyet ve iffet nedir?” diye sorulduğunda ise şöyle buyuruyor: “Hürriyet, Allah’tan başka hiçbir sebebe bağlanmamaktır. Bütün işlerde sebeplere değil, sebepleri yaratana dayanmak ilk vazifedir. İffet ise, kendi nefsi veya başkası için değil, bütün söz, hareket, niyet ve amelde Allah için olmaktır.” Şu halde, “İslâmiyet köleliği kaldırdı, hürriyeti getirdi” sözünün, hem zâhir hem de bâtın iki yönüyle anlaşılması gerekir. Gerçek kölelik, insanın insana köleliğinden çok, nefis ve şeytana köleliğidir. Nefis ve şeytana kölelik, insanın insana köleliğinden daha kötüdür. Çünkü nice müslüman başkalarının kölesi olarak yaşamalarına rağmen, bu durum onların Allah rızası için gayret göstermelerine engel olmadı. Nefse ve şeytana köle olanın durumu ise, bu kölelikten kurtulmadıkça hüsrandır.  
Ekleme Tarihi: 18 Şubat 2024 - Pazar

Gerçek Hürriyet

 

 Seyyid Abdülhakim el-Hüseynî hazretleri [kuddise sırruhû], “Efendim bize öyle bir vasiyette bulunun ki dünya ve ahirette kurtuluşumuza vesile olsun” dendiğinde şöyle cevap veriyor: “Kurtuluş için hürriyet ve iffete dikkat ediniz.” “Efendim, hürriyet ve iffet nedir?” diye sorulduğunda ise şöyle buyuruyor: “Hürriyet, Allah’tan başka hiçbir sebebe bağlanmamaktır. Bütün işlerde sebeplere değil, sebepleri yaratana dayanmak ilk vazifedir. İffet ise, kendi nefsi veya başkası için değil, bütün söz, hareket, niyet ve amelde Allah için olmaktır.” Şu halde, “İslâmiyet köleliği kaldırdı, hürriyeti getirdi” sözünün, hem zâhir hem de bâtın iki yönüyle anlaşılması gerekir. Gerçek kölelik, insanın insana köleliğinden çok, nefis ve şeytana köleliğidir. Nefis ve şeytana kölelik, insanın insana köleliğinden daha kötüdür. Çünkü nice müslüman başkalarının kölesi olarak yaşamalarına rağmen, bu durum onların Allah rızası için gayret göstermelerine engel olmadı. Nefse ve şeytana köle olanın durumu ise, bu kölelikten kurtulmadıkça hüsrandır.

 

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve sivasbulteni.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.