pendik escort bayan
ozmenpc.comtr
ak
Abdülkadir ERKAHRAMAN
Köşe Yazarı
Abdülkadir ERKAHRAMAN
 

EVVABİN NEDİR?

Evvâbîn Namazı Evvâbîn namazı, akşam namazın sünnetinin ardından kılınan sünnet bir namazdır. İki, dört ve altı rekât şeklinde kılınabilir. Resûlullah [sallallahu aleyhi vesellem] bu namaz hakkında şöyle buyurmuşlardır:  Kim akşam namazından sonra kötü bir şey konuşmaksızın altı rekât namaz kılarsa, bu kendisi için on senelik nâfile ibadete denk olur  (Tirmizî).  Kim akşam namazından sonra altı rekât namaz (evvâbîn) kılarsa, günahları denizlerin köpüğü kadar olsa dahi bağışlanır  (Taberânî, el-Mu‘cemü’l-Evsat). Seyyid Sıbgatullah Arvâsî [kuddise sırruhû] der ki:  Akşam ile yatsı arasında (boş yere, mâlâyâni) konuşmayın; zira bu kalpleri katılaştırır.  Deryadan İnciler  Allah Teâlâ, her şeyi bir sebep altında yaratmaktadır. Bu sebeplere, iş yapabilecek tesir, kuvvet vermiştir. Bu kuvvetlere, tabiat kuvvetleri, fizik, kimya ve biyoloji kanunları diyoruz. Bir iş yapmamız, bir şeyi elde etmemiz için, bu işin sebeplerine yapışmamız lazımdır. Mesela buğday hâsıl olması için, tarlayı sürmek, ekmek, ekini biçmek lazımdır. İnsanların bütün hareketleri, işleri, Allah Teâlâ’nın bu âdeti içinde meydana gelmektedir.   
Ekleme Tarihi: 08 Kasım 2023 - Çarşamba

EVVABİN NEDİR?

Evvâbîn Namazı

Evvâbîn namazı, akşam namazın sünnetinin ardından kılınan sünnet bir namazdır. İki, dört ve altı rekât şeklinde kılınabilir.

Resûlullah [sallallahu aleyhi vesellem] bu namaz hakkında şöyle buyurmuşlardır:  Kim akşam namazından sonra kötü bir şey konuşmaksızın altı rekât namaz kılarsa, bu kendisi için on senelik nâfile ibadete denk olur  (Tirmizî).

 Kim akşam namazından sonra altı rekât namaz (evvâbîn) kılarsa, günahları denizlerin köpüğü kadar olsa dahi bağışlanır  (Taberânî, el-Mu‘cemü’l-Evsat).

Seyyid Sıbgatullah Arvâsî [kuddise sırruhû] der ki:  Akşam ile yatsı arasında (boş yere, mâlâyâni) konuşmayın; zira bu kalpleri katılaştırır. 

Deryadan İnciler

 Allah Teâlâ, her şeyi bir sebep altında yaratmaktadır. Bu sebeplere, iş yapabilecek tesir, kuvvet vermiştir. Bu kuvvetlere, tabiat kuvvetleri, fizik, kimya ve biyoloji kanunları diyoruz. Bir iş yapmamız, bir şeyi elde etmemiz için, bu işin sebeplerine yapışmamız lazımdır. Mesela buğday hâsıl olması için, tarlayı sürmek, ekmek, ekini biçmek lazımdır. İnsanların bütün hareketleri, işleri, Allah Teâlâ’nın bu âdeti içinde meydana gelmektedir. 

 

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve sivasbulteni.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.