pendik escort bayan
ak

"Tbv Kod Ödülleri" Sahiplerini Buldu

Spor 27.03.2018 - 12:43, Güncelleme: 27.03.2018 - 12:43
 

"Tbv Kod Ödülleri" Sahiplerini Buldu

Türkiye Bilişim Vakfı Başkanı Eczacıbaşı:- "Bugün AB ülkelerinde teknoloji ve bilgi temelli alanlarda istihdamın toplam istihdam içindeki oranı yüzde 4 iken bu oran ülkemizde sadece yüzde 1,1. Bu biraz ülkemizdeki yüksek teknoloji üretiminin yetersizliğin

İSTANBUL (AA) - Türkiye Bilişim Vakfı (TBV) Başkanı Faruk Eczacıbaşı, "Bugün AB ülkelerinde teknoloji ve bilgi temelli alanlarda istihdamın toplam istihdam içindeki oranı yüzde 4 iken bu oran ülkemizde sadece yüzde 1,1. Bu biraz ülkemizdeki yüksek teknoloji üretiminin yetersizliğinin de temel nedeni." dedi.TBV tarafından düzenlenen ve matematik ve fen bilimleri alanlarındaki eğitim oyunlarının ödüllendirildiği "KOD Ödülleri Eğitim Oyunu Yarışması"nda dereceye giren projeler ve fikirler açıklandı.Eczacıbaşı Topluluğu'nun ana sponsorluğunu üstlendiği, Netmarble Türkiye, Yapı Kredi ve Medianova'nın destek sponsoru olduğu, CC Media, Hardware Plus, Karnaval, Manibux, StartersHUB, Purplepan, Monster ve Webrazzi'nin ise iletişim sponsoru olarak destek verdiği yarışmada kazananlar ödüllerini Türkiye Bilişim Vakfı Başkanı Faruk Eczacıbaşı'nın katıldığı törenle aldı.Törenin açılışında konuşan Eczacıbaşı, eğitimin ezberden çıkarılması gerektiğine işaret ederek, şunları kaydetti:"Bizim kuşağımızın bir görevi var, gelecek için verimli gençlerin yaratılması, bütün dünyada rekabetçi olabilecek bir yapının kurulmasından sorumluyuz. Bugünün donanımlı çocukları yarının üretimci gençleri olacak. Türkiye'deki çok değerli eğitimcilerin de bu durumu benimseyerek ileriye yönelik devam ettirmesi gereken bir konu olur umarım bu. Şu an rakamlara bakıldığında bugün AB ülkelerinde teknoloji ve bilgi temelli alanlarda istihdamın toplam istihdam içindeki oranı yüzde 4 iken bu oran ülkemizde sadece yüzde 1,1. Bu biraz ülkemizdeki yüksek teknoloji üretiminin yetersizliğinin de temel nedeni. Son 5 yılda ticarette yüksek teknoloji açığı 108 milyar 900 milyon dolara ulaştı, düşük teknoloji ürünlerinin ticaretinde ise 129 milyar dolar ticaret fazlası sağlandı. Biz buna layık bir ülke değiliz. Bizim Türkiye'deki beyinlerimizin en azından dünyadaki diğer beyinlerden daha az değerli olmadığını çok iyi biliyoruz. Yeterli donanım ve potansiyelin olduğunu hepimiz çok iyi biliyoruz. Elimizdeki teknolojilerle bu potansiyeli aktive etmek için fırsatlar var."- "Türkiye'yi bilgi toplumuna dönüştürmek amacı doğrultusunda çalışıyoruz"Faruk Eczacıbaşı, TBV olarak Türkiye'yi bilgi toplumuna dönüştürmek amacı doğrultusunda çalıştıklarını vurgulayarak, "KOD ödülleri" projesini tasarlarken K12 denilen ilkokul, ortaokul, liseyi kapsayan 4+4+4 uygulamasında Milli Eğitim Bakanlığı müfredatına uygun bir çerçevede, öğrencilere matematik ve fen bilimlerinin "eğitim oyunu" olarak sunulmasını teşvik etmeyi ve ödüllendirmeyi amaçladıklarını söyledi."Bütün başvuranların, finale kalanların, kazananların kattığı değere minnettarız." diyen Eczacıbaşı, Türkiye'de ilk kez eğitim konusunda, "Acaba Milli Eğitim Bakanlığı müfredatı, oyun ile, yani 6-18 yaş grubunun doğal öğrenme biçimine uygun olarak öğretilebilir mi?" sorusunu TBV olarak sorduklarını ve bu konuda bir girişimde bulunduklarını anlattı.Eczacıbaşı, bunun karşılığını da gördüklerini belirterek, "Gelecek yıllarda çok daha geniş katılım ve gelişmiş içerikle KOD Ödülleri projesinin ülkemiz eğitim sistemine katkı vereceğine gönülden inanıyor ve bu vesile ile tüm katılımcı, paydaş ve destekçilerimize şükranlarımızı sunuyorum." diye konuştu.- "Fikir Kategorisi"nde "kızlar" fark attıMatematik ve fen bilimleri alanlarında eğitim oyunları projelerinin ve fikirlerinin katıldığı yarışmanın oyun kategorisinde birinciliği, kahramanının görevi hücreleri hayatta tutabilmek olan "Cellvivor" adlı oyun projesi ile Ali Gökhan Birçek kazandı. Aynı kategoride ikincilik ödülünü, Isaac adlı karakterin, gezegenler arasındaki gizemli maceralarıyla Newton Yasaları'nı oyunla öğrettiği Isaac'i Anlamak adlı oyun projesi ile Görkem Üner ve Yusuf Mete Saraçoğlu alırken, Furkan Bayri ise, karakterin asasından çıkan ışınla optik ve ışığın kırılmasını oyuna dönüştüren Obsidian projesi ile üçüncülük ödülünün sahibi oldu. Fikir kategorisinde ise, Çarpala adını verdiği fikirle Aysun Nurkaya birincilik ödülünü alırken, Titanik'te Matematik adlı fikirle Ebru Karayılmaz ve Ceren Künutkum Zobi ikinciliği, Gizemli Piramit adlı fikirle Kaan Salı, Tuğberk Dilaver ve Merve Nur Varol ise üçüncülüğü elde etti. Türkiye Bilişim Vakfı Başkanı Faruk Eczacıbaşı tarafından verilen Özel Ödülü Fun Math ile Mustafa Zafer Bolat kazanırken, Yapı Kredi Özel Ödülü'nün sahibi de Renkli Tırmanış oyunu ile Muhammed Duykan Bakay ve Esra Bakay oldu. - Toplam ödüller 70 bin lirayı bulduVerilen bilgiye göre yarışmanın jürisinde, TBV Başkanı Faruk Eczacıbaşı, Netmarble EMEA CEO'su Barış Özistek, Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Yakup Doğan, Purple PAN Creative Agency Kurucusu ve Kreatif Direktör Ozan Aydemir, Bahçeşehir Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölüm Başkanı Güven Çatak, İstanbul Bilgi Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölüm Başkanı Tonguç İbrahim Sezen ve Adapazarı Enka Okulları Müdürü Dr. Özlem Mecit yer aldı.Toplam ödüllerin 70 bin lirayı bulduğu yarışmaya, 250'si oyun, 350'si fikir kategorisinde olmak üzere toplam 600 başvuru yapıldı. Bunlar arasından 26 oyun, 12 fikir projesi finale kaldı."Kododulleri.com" sitesi 60 bin ziyaretçi tarafından, 145 bin kez görüntülendi.
Türkiye Bilişim Vakfı Başkanı Eczacıbaşı:- "Bugün AB ülkelerinde teknoloji ve bilgi temelli alanlarda istihdamın toplam istihdam içindeki oranı yüzde 4 iken bu oran ülkemizde sadece yüzde 1,1. Bu biraz ülkemizdeki yüksek teknoloji üretiminin yetersizliğin

İSTANBUL (AA) - Türkiye Bilişim Vakfı (TBV) Başkanı Faruk Eczacıbaşı, "Bugün AB ülkelerinde teknoloji ve bilgi temelli alanlarda istihdamın toplam istihdam içindeki oranı yüzde 4 iken bu oran ülkemizde sadece yüzde 1,1. Bu biraz ülkemizdeki yüksek teknoloji üretiminin yetersizliğinin de temel nedeni." dedi.

TBV tarafından düzenlenen ve matematik ve fen bilimleri alanlarındaki eğitim oyunlarının ödüllendirildiği "KOD Ödülleri Eğitim Oyunu Yarışması"nda dereceye giren projeler ve fikirler açıklandı.

Eczacıbaşı Topluluğu'nun ana sponsorluğunu üstlendiği, Netmarble Türkiye, Yapı Kredi ve Medianova'nın destek sponsoru olduğu, CC Media, Hardware Plus, Karnaval, Manibux, StartersHUB, Purplepan, Monster ve Webrazzi'nin ise iletişim sponsoru olarak destek verdiği yarışmada kazananlar ödüllerini Türkiye Bilişim Vakfı Başkanı Faruk Eczacıbaşı'nın katıldığı törenle aldı.

Törenin açılışında konuşan Eczacıbaşı, eğitimin ezberden çıkarılması gerektiğine işaret ederek, şunları kaydetti:

"Bizim kuşağımızın bir görevi var, gelecek için verimli gençlerin yaratılması, bütün dünyada rekabetçi olabilecek bir yapının kurulmasından sorumluyuz. Bugünün donanımlı çocukları yarının üretimci gençleri olacak. Türkiye'deki çok değerli eğitimcilerin de bu durumu benimseyerek ileriye yönelik devam ettirmesi gereken bir konu olur umarım bu. Şu an rakamlara bakıldığında bugün AB ülkelerinde teknoloji ve bilgi temelli alanlarda istihdamın toplam istihdam içindeki oranı yüzde 4 iken bu oran ülkemizde sadece yüzde 1,1. Bu biraz ülkemizdeki yüksek teknoloji üretiminin yetersizliğinin de temel nedeni.

Son 5 yılda ticarette yüksek teknoloji açığı 108 milyar 900 milyon dolara ulaştı, düşük teknoloji ürünlerinin ticaretinde ise 129 milyar dolar ticaret fazlası sağlandı. Biz buna layık bir ülke değiliz. Bizim Türkiye'deki beyinlerimizin en azından dünyadaki diğer beyinlerden daha az değerli olmadığını çok iyi biliyoruz. Yeterli donanım ve potansiyelin olduğunu hepimiz çok iyi biliyoruz. Elimizdeki teknolojilerle bu potansiyeli aktive etmek için fırsatlar var."


- "Türkiye'yi bilgi toplumuna dönüştürmek amacı doğrultusunda çalışıyoruz"


Faruk Eczacıbaşı, TBV olarak Türkiye'yi bilgi toplumuna dönüştürmek amacı doğrultusunda çalıştıklarını vurgulayarak, "KOD ödülleri" projesini tasarlarken K12 denilen ilkokul, ortaokul, liseyi kapsayan 4+4+4 uygulamasında Milli Eğitim Bakanlığı müfredatına uygun bir çerçevede, öğrencilere matematik ve fen bilimlerinin "eğitim oyunu" olarak sunulmasını teşvik etmeyi ve ödüllendirmeyi amaçladıklarını söyledi.

"Bütün başvuranların, finale kalanların, kazananların kattığı değere minnettarız." diyen Eczacıbaşı, Türkiye'de ilk kez eğitim konusunda, "Acaba Milli Eğitim Bakanlığı müfredatı, oyun ile, yani 6-18 yaş grubunun doğal öğrenme biçimine uygun olarak öğretilebilir mi?" sorusunu TBV olarak sorduklarını ve bu konuda bir girişimde bulunduklarını anlattı.

Eczacıbaşı, bunun karşılığını da gördüklerini belirterek, "Gelecek yıllarda çok daha geniş katılım ve gelişmiş içerikle KOD Ödülleri projesinin ülkemiz eğitim sistemine katkı vereceğine gönülden inanıyor ve bu vesile ile tüm katılımcı, paydaş ve destekçilerimize şükranlarımızı sunuyorum." diye konuştu.


- "Fikir Kategorisi"nde "kızlar" fark attı


Matematik ve fen bilimleri alanlarında eğitim oyunları projelerinin ve fikirlerinin katıldığı yarışmanın oyun kategorisinde birinciliği, kahramanının görevi hücreleri hayatta tutabilmek olan "Cellvivor" adlı oyun projesi ile Ali Gökhan Birçek kazandı.

Aynı kategoride ikincilik ödülünü, Isaac adlı karakterin, gezegenler arasındaki gizemli maceralarıyla Newton Yasaları'nı oyunla öğrettiği Isaac'i Anlamak adlı oyun projesi ile Görkem Üner ve Yusuf Mete Saraçoğlu alırken, Furkan Bayri ise, karakterin asasından çıkan ışınla optik ve ışığın kırılmasını oyuna dönüştüren Obsidian projesi ile üçüncülük ödülünün sahibi oldu.

Fikir kategorisinde ise, Çarpala adını verdiği fikirle Aysun Nurkaya birincilik ödülünü alırken, Titanik'te Matematik adlı fikirle Ebru Karayılmaz ve Ceren Künutkum Zobi ikinciliği, Gizemli Piramit adlı fikirle Kaan Salı, Tuğberk Dilaver ve Merve Nur Varol ise üçüncülüğü elde etti.

Türkiye Bilişim Vakfı Başkanı Faruk Eczacıbaşı tarafından verilen Özel Ödülü Fun Math ile Mustafa Zafer Bolat kazanırken, Yapı Kredi Özel Ödülü'nün sahibi de Renkli Tırmanış oyunu ile Muhammed Duykan Bakay ve Esra Bakay oldu.


- Toplam ödüller 70 bin lirayı buldu


Verilen bilgiye göre yarışmanın jürisinde, TBV Başkanı Faruk Eczacıbaşı, Netmarble EMEA CEO'su Barış Özistek, Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Yakup Doğan, Purple PAN Creative Agency Kurucusu ve Kreatif Direktör Ozan Aydemir, Bahçeşehir Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölüm Başkanı Güven Çatak, İstanbul Bilgi Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölüm Başkanı Tonguç İbrahim Sezen ve Adapazarı Enka Okulları Müdürü Dr. Özlem Mecit yer aldı.

Toplam ödüllerin 70 bin lirayı bulduğu yarışmaya, 250'si oyun, 350'si fikir kategorisinde olmak üzere toplam 600 başvuru yapıldı. Bunlar arasından 26 oyun, 12 fikir projesi finale kaldı."Kododulleri.com" sitesi 60 bin ziyaretçi tarafından, 145 bin kez görüntülendi.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve sivasbulteni.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.